A legfinomabb ételek a minőségi alapanyagoknál kezdődnek

Szeretem a pulykát

Sült pulykával töltött cékla

2017. november 27. - Szeretem a pulykát

pulyka_cekla_5_1.jpg
Sokaktól hallom, hogy ők bizony nem állnak neki egy „maréknyi” maradékból valami újat készíteni, mert úgy sem lesz belőle egy egész adagnyi étel, egyszerűbb, ha inkább kicsit többet esznek belőle, akkor is ha már nem esik annyira jól. Hát, én pont a másik oldalon állok a maradékhasznosítási harcban. Már akkor ki szoktam gondolni, hogy mi lesz a maradékkal, amikor még az eredeti étel se készült el. Imádom ezt, és azt kell, hogy mondjam, hogy ebben jó vagyok. Na és persze miért is ennénk valamit akkor, ha már nem esik olyan jól, és leginkább, miért dobnánk ki ételt?!

A töltött cékla az egyik kedvenc receptem, főleg maradék sült pulykából készítem, de egy pörköltet is simán átfűszereznék a kedvéért.
A céklát már előfőzötten szoktam vásárolni, a nagyobb szupermarketekben a zöldségosztályon érdemes keresni. Semmi extra, tisztított, főtt cékla vákuumcsomagolásban.

Hozzávalók

kb. 1 csészényi maradék sült pulykahús
1 fej hagyma
2 szárzeller
1 paradicsom
1 ek sűrített paradicsom
1 gerezd fokhagyma
1 kk római kömény
1 kk koriander mag
só, bors

6-8 db főtt cékla
4 ek méz
4 ek balzsamecet
4 ek majonézes torma
+ a tetejére tejföl

A pulykahúst apróra vágom késsel vagy ledarálom. Serpenyőben olajat forrósítok, amin megdinsztelem a hagymát, majd a zellerszárat és a paradicsomot. Rádobom a sűrített paradicsomot, a zúzott fokhagymát, a fűszereket, végül a húst. Pár perc alatt összefőzöm.

A céklák közepét kivájom, a helyét meglocsolom a méz és a balzsamecet keverékével, sózom, borsozom, majd megtöltöm a hússal.
A kivájt céklát késes robotgéppel apróra vágom, elkeverem a majonézes tormával, pici sóval, és borssal, és a hús tetejére halmozom.
180 fokra előmelegített sütőbe tolom 20 percre.

Tálalásnál a tetejére kanalazhatunk tejfölt, vagy sűrű joghurtot, de egy szelet puha fehérkenyérrel is szuper vacsora.

Receptjeinkkel már a Foodyny oldalán is találkozhatsz, ahol további finomságok is várnak rád. Ismerj meg egy új ízvilágot!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemapulykat.blog.hu/api/trackback/id/tr313398263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása