A legfinomabb ételek a minőségi alapanyagoknál kezdődnek

Szeretem a pulykát

Mentás-bazsalikomos szörp

2018. március 13. - Szeretem a pulykát

husvet_ital.pngAnnyira jó, hogy hirtelen tavasz lett, hogy én már szinte teraszozós hangulatba is jöttem. Ahhoz persze még elég hűvös van este, hogy kint ücsörögjünk órákig, de addig is bent gyakorolunk. Meg is mondom, mi kell hozzá: finom ételek, klassz társaság és itókák – nagyjából ennyi, és mert teraszozásról és tavaszról van szó, az itóka nem is lehet más, csak valami jó kis szörp vagy limonádé. Így most egy ilyen szuper mentás-bazsalikomos szörppel nyitjuk meg a szezont, amibe kerül lime és citrom is, hogy még jobb legyen. Tavaszi ebéd vagy vacsora mellé pont tökéletes lesz!

Hozzávalók

A cukorsziruphoz:
1 liter víz
fél kg cukor
maroknyi friss bazsalikom
kis csokor friss menta
1 citrom leve

A tálaláshoz:
citrom és lime

A vízből és cukorból cukorszirupot főzünk (15-20 perc kb.), majd lehúzzuk a tűzhelyről, és hűlni hagyjuk egy kicsit, míg már nem lesz forró, de még nem is langyos. Ekkor hozzáadjuk a bazsalikomot, a mentát és a citrom levét, ezután kis–közepes lángon tartjuk 10-15 percig. Én most nem akartam túl erős fűszerezést és zöld színt sem, ezért a fűszernövényeket kiszedtem belőle, így öntöttem üvegbe az enyhén fűszeres szörpöt. Ha ti szeretnétek, akkor ezen a ponton le kell turmixolni a fűszereket, és akkor szép zöld lesz a szörp, az íze pedig intenzívebb.
A szörpöt vízzel hígítjuk, és teszünk a poharakba citrom és lime-darabokat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemapulykat.blog.hu/api/trackback/id/tr6513736852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása